HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Biblioteca scolara: o cheie catre trecut, prezent si viitor

In fiecare an, toata luna octombrie este dedicata sarbatoririi bibliotecilor scolare din toata lumea. Proiectul Asociatiei Internationale a Bibliotecilor Scolare (IASL) a avut ca motto anul acesta sintagma School Libraries: A Key to the Past, Present & Future.

Post-ul acesta este de uz intern, ca sa spun asa, adica este o modalitate de a le da elevilor mei un set de citate din care ei trebuie sa aleaga unul de la care sa plece in realizarea unui eseu despre lectura si despre importanta bibliotecii in formarea personalitatii umane. :D

Asadar, iata citatele:

  • Fiecare din lecturile noastre lasă un grăunte care încolţeşte. (Jules Renard)
  • O carte are întotdeauna doi autori: cel care o scrie şi cel care o citeşte. (J. Salomé)
  • O bibliotecă este o cameră cu prieteni. (Tahar Ben Jeloun)
  • Lectura este o formă a fericirii. (Fernando Savater)
  • Cartea bună este ca şi o conversaţie cu un om deştept. (Lev Nicolaevici Tolstoi)
  • Dacă Dumnezeu ar exista, ar fi fost o bibliotecă. (Umberto Eco)
  • Lumea este o carte, şi cei care nu călătoresc citesc doar o pagină. (Sf. Augustin)
  • Lectura este pentru spirit ceea ce este exerciţiul pentru trup. (Joseph Addison)
  • O carte bună este esenţa unui spirit ales, păstrat şi tezaurizat pentru o viaţă dincolo de viaţă. (John Milton)
  • Paradisul, fără niciun fel de dubiu, nu este decât o bibliotecă imensă. (Gaston Bachelard)
  • Biblioteca este templul învăţăturii, iar învăţătura a eliberat mai mulţi oameni decât toate războaiele din istorie. (Carl Thomas Rowan)
  • Fără biblioteci, ce ne-ar mai rămâne? N-am mai avea nici trecut şi nici viitor. (Ray Bradbury)
  • Eu mi-am imaginat întotdeauna Paradisul sub forma unei biblioteci, alte persoane consideră că ar fi o grădină, alţii şi-l pot închipui ca un palat, eu l-am imaginat întotdeauna ca o bibliotecă şi aici mă aflam eu… (Jorge Luis Borges)
octombrie 28, 2012 - Posted by | Carti, Noutati, resurse scoala | , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

