HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Parada obiceiurilor de Anul Nou la Bacau

Pe 27 decembrie 2011, in fata prefecturii din Bacau a avut loc Parada anuala a obiceiurilor de Anul Nou. Am ajuns si eu pe acolo, cam pe la spartul targului, e adevarat, dar tot am apucat sa vad si sa fotografiez / filmez cate ceva, mai ales ceea ce era mai interesant😀.

In aceasta ordine de idei, m-am gandit sa fac un post special dedicat acestui subiect, pentru ca e trist sa vezi cum traditiile noastre de sarbatori incep sa fie uitate sau interfereaza in mod hidos cu elemente contemporane. Iar aici ma refer la masti in special. Din punctul meu de vedere, sunt grotesti mastile cumparate din comert, cele din latex si alte materiale, reprezentand personaje de film (fantome, vrajitoare, zombi etc.) sau de alte feluri, amestecate in cadrul dansurilor traditionale de Anul Nou cu mastile autohtone, confectionate din materiale textile, din blana de oaie si din alte materiale (fasole, calti, fetru, bucati de oglinda, hartie creponata etc.). Pentru acest post, am incercat sa ocolesc cat mai mult imaginile cu astfel de hidosenii si sa va arat cele mai interesante costume si obiceiuri, eliminand interferarile.

Inca dintru inceput o sa ma scuz daca nu sunt chiar cele mai bune fotografii din lume, dar eu sunt cam mica de statura si era multa lume in fata mea, noroc ca am o camera foto care ma ajuta😀. Deci, sa inceapa parada imaginilor =)):

1.  Reprezentantii comunei Balcani

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Reprezentantii comunei Scorteni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Reprezentantii comunei Buhoci (satul Bijghir)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Reprezentantii comunei Saucesti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Reprezentantii orasului Darmanesti (care au niste ursi absolut fenomenali :D)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priviti cu atentie bata aceea sculptata si masca din lemn si blana, asta e ceea ce voiam sa spun despre pastrarea traditiei. Aceste artefacte sunt absolut originale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Acum, doua imagini, cred eu, spectaculoase cu „ursii„:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iar la final, ce sa spun, as vreau si eu un „urs” ca asta la casa mea!😀

Ianuarie 1, 2012 - Posted by | Noutati, The rest is... not silence | , , , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

