HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Ziua Mondiala a Cartii si a Dreptului de Autor

La 23 aprilie, de vreo cativa ani buni incoace sarbatorim cartea si lectura, iar pentru mine este o mare bucurie anuala de a ma delecta cu lectura in spatiul public :D, dar si cu promovarea lecturii printre cunoscuti.

Anul acesta „m-am cadorisit” de Ziua Cartii cu un proiect educativ care va dura toata saptamana (asta e un alt mod de a spune ca mi-am dat singura de lucru :D). O sa avem pauze pline de lectura, o sa avem lectura in spatiul public, o sa avem citatul zilei, o sa avem concursuri si dezbateri tematice, deci n-o sa ne plictisim deloc (sper! eu, cel putin, sigur n-o sa am timp de asa ceva). 😀

LecturAșii, cercul de lectura pe care il coordonez, este implicat de asemenea in aceste actiuni, fiecare membru avand de lucru pana peste cap, mai ales ca ne-am trezit cam brusc din acel dolce farniente al vacantei in plina activitate de promovare a lecturii. Na, te pui cu calendarul (scolar)?! 😀

Pe de alta parte, aceasta zi este considerata si Ziua Bibliotecarului, in Romania, iar bibliotecile din tara au programe de activitati speciale pentru toata saptamana aceasta. Putem spune cumva ca este o saptamana privilegiata pentru carte si lectura.

 (Nu va speriati, asta din stanga nu e camera mea, desi are are toate sansele sa ajunga asa si inca foarte curand :D. E doar o imagine care mie imi place foarte mult si tocmai mi s-a ivit ocazia sa o postez pe blog.)

Mai jos va voi delecta cu citatele pe care le-am pregatit pentru Saptamana lecturii, iar la final va fi semnul de carte pe care m-am gandit sa-l fac pentru aceasta ocazie (acum nu va asteptati sa fie cine stie ce chestie extraordinara, e doar o trebusoara care mai are loc de prelucrare!). So, enjoy!

Citatele (situl goodreads mi-a fost de mare ajutor in acest sens):

luni, 23 aprilie:

Un cititor trăiește 1000 de vieți înainte de a muri. Un om care nu citește niciodată trăiește doar o singură viață. George R.R. Martin, Dansul dragonilor

marți, 24 aprilie:

Atât de multe cărți, atât de puțin timp… Frank Zappa (muzician)

miercuri, 25 aprilie:

E foarte riscant. Dar de fiecare dată când un copil deschide o carte, el deschide poarta care îl separă de tărâmul Oriunde altundeva. Lois Lowry

joi, 26 aprilie:

Fie bărbat sau femeie, persoana care nu găsește nicio plăcere în lectura unui roman bun trebuie să fie intolerabil de stupidă. Jane Austen, Northanger Abbey

vineri, 27 aprilie:

Marii eroi trebuie să îndure mari tristeți și greutăți, altfel jumătate din măreția lor trece neobservată. Asta face parte integrantă din basm. Peter S. Beagle, Ultima licornă

Aprilie 24, 2012 - Posted by | Carti, Noutati, The rest is... not silence | , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

