HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Proiecte si noutati – Cassandra Clare

Personal, sunt o mare fana a seriilor scrise de Cassandra Clare: „Instrumente Mortale” si „Dispozitive Infernale” (presupun ca cei care dau mai des pe blogul meu s-au prins deja :D), de aceea m-am gandit sa va impartasesc cateva noutati pe care le-am gasit pe ici, pe colo, despre proiectele legate de ea si de cartile ei.

1. Mai intai, atat de pe situl goodreads, cat si de pe cel al autoarei am aflat despre proiectata serie de 5 volume (wow!) „The Iron Trial„, pe care o va scrie impreuna cu alta autoare de carti fantasy pentru categoria YA: Holly Black. Cele 5 volume vor urmari 5 ani din viata personajului Callum Hunt, un ucenic vrajitor. In primul volum, care va fi publicat in septembrie 2014, Call are 12 ani, iar volumele celelalte il urmaresc pana cand acesta va implini 17 ani. Cassandra Clare este foarte incantata de aceasta colaborare cu Holly Black, pe care o admira si impreuna cu care, spune ea, intotdeauna a vrut sa scrie o carte.

Iata descrierea primei carti:

In limba engleza:

Twelve-year-old Callum Hunt has grown up knowing three rules by heart. Never trust a magician. Never pass a test a magician gives you. And never let a magician take you to the Magisterium.

Call is about to break all the rules. And when he does, his life will change in ways he can’t possibly imagine.

In limba romana:

Callum Hunt are 12 ani si a crescut stiind pe de rost trei reguli:

• Niciodata sa nu ai incredere intr-un magician.

• Niciodata sa nu treci un test pe care ti-l da un magician.

• Niciodata sa nu lasi un magician sa te duca la Magisterium.

Call este pe cale sa incalce toate aceste reguli. Si cand o va face, viata lui se va schimba in moduri pe care el nici nu si le poate imagina.

Holly Black este co-autoarea seriei Spiderwick Chronicles si autoarea seriei „The Modern Faerie Tales„, care cuprinde volumele: „Tithe” („Jertfa”), „Valiant” („Curajul”) si „Ironside” („Tinutul fierului”). Ambele serii au fost traduse si la noi la Editura RAO.

Aici aveti doua interviuri pe care Holly Black, respectiv Scott Westerfeld le iau Cassandrei Clare inainte de lansarea volumului 3 al seriei „Instrumente Mortale„: „Orasul de sticla„.

2. In alta ordine de idei, in afara seriei „Dark Artifices” pe care Cassandra Clare va incepe sa o publice din 2015, lumea vanatorilor de umbre va beneficia de inca doua carti insotitoare: „The Shadowhunter’s Codex” (noiembrie 2013) si „Shadowhunters and Downworlders: A Mortal Instruments Reader” (29 ianuarie 2013).

Codexul este scris de Cassandra Clare, iar cea de a doua carte este o antologie prefatata de Clare, dar care cuprinde un soi de fanfic-uri ale caror actiuni si personaje apartin lumii create de autoarea in discutie. Se pare ca „Reader„-ul nu este o idee prea buna din punctul de vedere al fanilor, care nu-i inteleg rostul si isi manifesta nemultumirea in comentariile de sub prezentarea cartii de pe goodreads. Intr-un fel au dreptate, ce rost are ca sa mai piarda vremea si cu cartea asta, cand autoarea mai are atat de multe proiecte neterminate, pentru care fanii au cam ajuns la limita rabdarii cu asteptarea? E frustrant, mai ales cand te gandesti ca ultimul volum al seriei „Instrumente Mortale„, „City of Heavenly Fire„, e programat sa apara abia in 19 martie 2014.

3. Ultima chestie despre care vreau sa vorbesc in legatura cu acest subiect priveste filmul „The Mortal Instruments: City of Bones„, si anume distributia.

Am avut surpriza sa aflu de pe situl imdb ca a fost ales si actorul care-l va intruchipa pe Alec Lightwood in persoana lui Gabriel Hugoboom. Totusi, informatia nu a fost confirmata inca pe situl Cassandrei Clare si iata ce zice si cel in cauza despre acest subiect, intr-un post pe tweeter:

Acesta este Gabriel Hugoboom:                             Si un puzzle-cast cu actorii alesi pana acum si confirmati:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inchei cu o imagine care mie imi place foarte mult, cu actorii Lily Collins si Jamie Campbell Bower, detinatorii rolurilor principale in filmul amintit. Si sper ca v-a placut materialul despre Cassandra Clare si proiectele ei.

LATE EDIT: Tocmai am aflat ca rolul lui Alec Lightwood a fost adjudecat de actorul KEVIN ZEGERS. El este de origine canadiana si anul acesta in septembrie va implini 28 de ani. Ultimul film in care a jucat este miniseria pentru televiziune „Titanic: Blood and Steel„, avandu-i alaturi pe actorii Derek Jacobi, Neve Campbell si Chris Noth.

Personal, imi place mai mult decat Gabriel Hugoboom, dar mi se pare cam batran ca sa-l joace pe Alec. Personajul are totusi cu 10 ani mai putin decat actorul.😀 Dar sa nu ne pierdem increderea in efectele speciale, care te pot face sa arati si cu 20 de ani mai tanar.😀 In perspectiva e insa o problema.

Daca filmul va fi un succes si se va hotari sa fie continuat, sa nu uitam ca seria are 6 volume. Asta ar insemna cel putin inca 5-6 ani de lucru la seria cinematografica. Iar oamenii nu intineresc…😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iulie 25, 2012 - Posted by | Carti, Movies, Noutati | , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

31 comentarii »

  1. De Cassandra Clare nu am citit decat ”Dispozitive infernale”, primele volume, si mi-au placut foarte mult. Urmeaza si ”Instrumente mortale”, iar din cate am citit si auzit despre serie, anticipez ca imi va placea. Stilul de scriere al autoarei e special, e imposibil sa nu placa cuiva.😀

    Comentariu de Ramona Alexis | Octombrie 4, 2012 | Răspunde

    • sunt perfect de acord cu tine😀

      Comentariu de sandybook | Octombrie 4, 2012 | Răspunde

  2. Te rog ,spune-mi si mie inca o data cartile pe care vrea Cassandra Clare sa le plubice in afara de Instrumente Mortale si Dispozitive Infernale,ca am citit ce ai scris in postare si mereu cand vroiam sa iau titlurile si sa le pun in ordine veneai cu ceva nou asa ca m-am c-am zapacit,deci poti te rog sa mi le spui?:):)

    Comentariu de Criss | Ianuarie 31, 2013 | Răspunde

    • sa le luam metodic:
      – dupa cele doua serii pe care le stii deja, cassie vrea sa publice o noua serie de 3 volume plasata tot in lumea vanatorilor de umbre. aceasta serie se numeste „Dark Artifices”, iar primul volum se va numi „Lady Midnight” si va aparea in 2015;
      – un alt proiect de serie in 5 volume este in colaborare cu autoarea holly black, si seria se va numi „The Iron Trial” si va avea drept personaj principal un pusti de vreo 12 ani numit Callum Hunt.

      Comentariu de sandybook | Ianuarie 31, 2013 | Răspunde

  3. aha ,mersi mult dar Dark Artifices e tot cu Clary si ceilalti din Insrtumeente mortale=)

    Comentariu de Criss | Februarie 1, 2013 | Răspunde

    • Se pare ca „Dark Artifices” are alta pleiada de personaje, iar actiunea sa incepe la 5 ani dupa ce se termina actiunea din seria „Mortal Instruments”.

      De data aceasta, actiunea se petrece in Los Angeles-ul anului 2012, iar personajele principale sunt Emma Carstairs si Julian Blackthorn. Emma si Julian sunt parabatai si prieteni foarte buni. Emma este cel mai grozav razboinic de la Jace Wyland incoace si este hotarata sa afle cine a stat in spatele complotului demonic care a dus la razboiul din finalul seriei „Mortal Instruments”, razboi in care parintii ei au fost ucisi, iar ea a ramas orfana, crescand la Institutul din Los Angeles. Din pacate pentru Emma, se indragosteste de Julian, spun din pacate, deoarece legea shadowhunterilor le interzice parabatailor sa se indragosteasca unul de celalalt.

      Mie imi plac foarte mult cartile Cassandrei Clare si ma bucura ca mai scrie o serie cu shadowhunteri, dar se pare ca nu toti cititorii sunt asa de fericiti de asta, acuzand-o pe Clare ca si-a gasit o vaca de muls si acum exagereaza cu atatea carti plasate in acelasi univers fictional.🙂

      Comentariu de sandybook | Februarie 1, 2013 | Răspunde

  4. ?

    Comentariu de Criss | Februarie 1, 2013 | Răspunde

  5. aaaa deci asa ,dar adevarul e ca o sa le simt lipsa lui Clary si Jace ,totusi sper ca seria aceasta va fi la fel de buna sau chiar mai :)si da nici eu nu cred ca exagereaza cu cartile astea cu vanatorii de umbre,dar ar fi tare sa scrie o carte si intr-o alta lume,pentru ca sunt sigura ca-i va iesi de minune!🙂

    Comentariu de Criss | Februarie 3, 2013 | Răspunde

    • O sa scrie ceva impreuna cu Holly Black, iar seria aceea nu cred ca va avea legatura cu vanatorii de umbre. E vorba de proiectata serie „The Iron Trial”, despre un pusti pe nume Callum Hunt.😀

      Comentariu de sandybook | Februarie 3, 2013 | Răspunde

  6. dai ai dreptate ,cine stie poare chiar o sa fie buna ,stii seria asta cam seamana cu Harry Potter:).dar vol.3 din dispozitive infernale cand apare?

    Comentariu de Criss | Februarie 5, 2013 | Răspunde

    • Eu n-am citit decat primele doua volume din Harry Potter, dar oricum vreau sa le citesc si pe celelalte. Ceea ce vreau sa spun e ca nu pot sa ma exprim in cunostinta de cauza spunand ca seamana sau nu cele doua serii.🙂

      Volumul 3 din seria Dispozitive infernale se intituleaza „Clockwork Princess” si o sa apara in strainatate luna viitoare, in martie, pe 19.🙂

      Comentariu de sandybook | Februarie 5, 2013 | Răspunde

  7. mersi mult :):)

    Comentariu de Criss | Februarie 6, 2013 | Răspunde

  8. Si vroiam sa te mai intreb ,daca au aparut filmele pentru Fior de Maggie Stiefvater si pentru seria paranormal ,ca asa ai scris mai de mult,iar eu nu le-am gasit si as vrea foarte mult sa le vad:)

    Comentariu de Criss | Februarie 6, 2013 | Răspunde

    • Nu, inca nu au aparut. Sursa mea in acest caz a fost imdb.com, adica cea mai vasta si mai informata baza de date in domeniul filmelor. Din cate am mai aflat, cel putin proiectul filmului Fior pare sa fie mai repede pus in practica decat celalalt. Am sa mai verific si revin cu informatii, daca gasesc ceva nou si demn de mentionat.😀

      Comentariu de sandybook | Februarie 6, 2013 | Răspunde

  9. mersi mult

    Comentariu de Criss | Februarie 8, 2013 | Răspunde

  10. Si sti cumva ce o sa se mai intample in Vol.3 ,pritesa mecanica? Adica ,Tessa va ramane tot cu Jem?

    Comentariu de Criss | Februarie 10, 2013 | Răspunde

    • habar n-am, tocmai asta e farmecul😀 tot ce stiu e ca, intr-un fel, actiunea volumului 3 are pe fundal pregatirile pentru nunta lui Jem cu Tessa.😀

      Comentariu de sandybook | Februarie 10, 2013 | Răspunde

  11. Aaaaaa ce aiurea ,dar cand apare ? am inteles ca prin martie .

    Comentariu de Criss | Februarie 11, 2013 | Răspunde

  12. suuuuper=)=)=)

    Comentariu de Criss | Februarie 11, 2013 | Răspunde

  13. Sti seria Uratii?Ma intrebam daca sti ceva de vol.3?

    Comentariu de Criss | Februarie 18, 2013 | Răspunde

    • Stiu seria. Chiar am citit primul volum si mi-a placut foarte mult. Astept ocazia de a citi si volumul al doilea. In strainatate sunt aparute toate volumele, adica 4 in total, dar la noi nu stiu cand o sa apara volumul 3. Eu cred ca e posibil sa-l traduca totusi anul asta, daca merg bine vanzarile cu seria.😀

      Comentariu de sandybook | Februarie 18, 2013 | Răspunde

  14. o ar fi suuper de-abia astept!:):)

    Comentariu de Criss | Februarie 19, 2013 | Răspunde

    • buna , stii cumva cand apare vol.2 din spulbera-ma,la noi?

      Comentariu de Criss | Aprilie 5, 2013 | Răspunde

      • Buna. Nope, din pacate nu stiu, dar sper sa apara cat mai curand.😀

        Comentariu de sandybook | Aprilie 5, 2013

  15. mersi:):

    Comentariu de Criss | Aprilie 6, 2013 | Răspunde

  16. Stiti cumva daca a aparut sau cand va aparea Codexul Vanatorilor de Umbre la noi?

    Comentariu de Andreea | Iulie 5, 2014 | Răspunde

    • Codexul nu a aparut in traducere romaneasca si ma indoiesc sincer ca se va intampla asta. De altfel, inca mai asteptam traducerea vol. 3 din seria Dispozitive Infernale (Printesa mecanica) si a vol. 5 si 6 din seria Instrumente Mortale (City of Lost Souls si City of Heavenly Fire).😀

      Comentariu de sandybook | Iulie 5, 2014 | Răspunde

  17. Hei.
    Foarte interesant articolul. Am inceput sa citesc si eu seria „Instrumente Mortale” dupa ce am vazul filmul si imi place foarte mult. Cassandra devine, cu fiecare cuvant pe care il citesc in cartile ei, autoarea mea preferata.
    Am o intrebare, daca ma poti ajuta. Am incercat sa caut pe internet mai multe informatii despre urmatorul film ce ilustreaza volumul II al seriei, „Orasul de Cenusa”, dar nu am gasit prea multe informatii, iar din cate am vazut intr-un asa-zis poster, se vor schimba cativa actrori din distributie si da, este vorba despre Jamie Campbell Bower si Robert Sheehan! Pacat..
    Cateva informatii ar fi binevenite.
    Multumesc !

    Comentariu de Joo | Iulie 22, 2014 | Răspunde

    • Buna si multumesc pentru aprecieri!😀
      Trebusoara e ca primul film a fost un esec de box office. Au investit 40 de milioane de lire sterline si abia au reusit sa faca incasari de 39 de milioane in cinematografele din toata lumea. Personal, nu ma asteptam sa mai vad vreo continuare, in aceste conditii. Totusi, se pare ca producatorii vor sa-si asume riscul pentru al doilea film.

      Din punctul meu de vedere, situl imdb.com este prima sursa de informatii credibile, iar acesta nu afiseaza nicio schimbare in distributia noului film anuntat, dar, e adevarat, nici nu afiseaza distributia completa.😀 Din ce-am vazut eu acolo, Jamie ramane pe afis, dar Robert inca nu apare, insa nu apar decat 5 actori mari si lati: Lena Headley (Jocelyn Fray), Lily Collins (Clary Fray), Jonathan Rhys Meyers (Valentine Morgenstern), Jamie Campbell Bower (Jace Wayland) si, noutatea, Sigourney Weaver in rolul Inchizitoarei Imogen Herondale. Oricum, in ceea ce ma priveste, singurul dupa care n-as plange nicio secunda ar fi Kevin Zeggers, pentru ca mi se pare total nepotrivit in rolul lui Alec Lightwood.🙂 Am citit si despre alte noutati in distributie, dar o sa mai caut sa vad daca apar ceva confirmari: este vorba de Lily Cole in rolul Seelie Queen si Lauren Graham in rolul Marysei Lightwood.😀

      O alta sursa de incredere consider ca este situl Cassandrei Clare.😀 O sa mai caut ceva noutati maine si o sa ti le scriu aici, daca aflu ceva cu adevarat interesant si sigur.🙂

      Toate cele bune si spor la citit, pentru ca seriile Cassandrei merita toata consideratia!😀

      Comentariu de sandybook | Iulie 22, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

