HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Greierele si furnica

Da, la fabula ma gandeam cand am folosit acest titlu, dar reflectam nu la morala ei, ci la situatie in sine.😀 Sa ma explic: azi, pe afurisita aia de ploaie rece si insotita de vant, cand pur si simplu nu as fi iesit din casa nici picurata cu ceara, ma gandeam la situatia greierului din fabula.🙂 Oricum, gandurile mele erau destul de haotice (tocmai din cauza afurisitei ploi reci si a vantului adiacent) si ma vedeam precum greierele. Acum nu ca as fi „cantat” (a se citi „m-am distrat”) toata vara, ca nu s-a intamplat nici pe departe asa, dar cum se face ca fiecare toamna ma prinde pe picior de faliment?😀 Asta nu pot sa mi-o explic de nicio culoare. Dar, cine naiba mai e „furnica” in tara asta, ca as vrea sa iau si eu lectii de supravietuire cu bani putini si munca multa?! Poate chiar fara hrana si fara sa mai fie nevoie sa-mi cumpar papuci in fiecare an? (Oricum ar fi , la carti nu renunt, asta sa fie clar! :D) Cred ca azi m-a apucat melodrama.🙂 E numai din vina afurisitei de ploi reci… si a vantului.

Treaba e ca orasul asta e predispus la vreme de tipul asta. Avea dreptate Bacovia sa-l apuce nevrozele si depresia.😀 Nu-l poti intelege cu adevarat decat daca stai la Bacau macar un an. Din umilele mele cunostinte de geografie (cate or mai fi ramas din liceu), cica orasul asta e campionul cetii la nivel national. Peste 80 de zile cu ceata pe an. Si ceata nu e calda, sa ne intelegem.😀 Deci, cum naiba sa nu faci depresie si sa nu te apuce melodrama cand ai parte de atare vreme? Si-mi venea in minte (pe cand circulam pe strada, prin afurisita de ploaie rece si prin vant) numai versul ala nebun bacovian, acela bun de Spitalul 9 si de Socola: „Si gem, si plang, si rad, in hi in ha…” (Amurg de toamna).

Da, categoric, azi a fost o zi nevrotic-bacoviana, cu toate astea, m-am gandit sa-mi ilustrez starea (mult imbunatatita intre timp), cu muzica franceza, nu inainte insa de a plasa aici o poezie a lui Bacovia.🙂 (Sper ca ziua voastra a fost mai vesela. :D)

          Nervi de toamna

E toamnă, e foşnet, e somn…
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol…
Şi-i frig, şi burează.

Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
Pe drumuri fac gesturi ciudate –
Iar frunze, de veşnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
Şi-amanţii profund mă-ntristează –
Îmi vine să râd fără sens,
Şi-i frig, şi burează.

                                   (George Bacovia)

P.S.: Azi am vazut si doua umbrele care-si dadusera obstescul sfarsit si fusesera abandonate in ploaie, mai exact printre tufisurile de pe marginea drumului.😦

Septembrie 21, 2012 - Posted by | Mad world, Noutati, The rest is... not silence | , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

