HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Reginei Maria a Romaniei – Maxima Reverentia!

Pe 29 octombrie 2012 se implinesc 137 de ani de la nasterea Reginei Maria a Romaniei, o personalitate istorica de care s-a legat pentru totdeauna destinul acestei tari, mai ales prin infaptuirea Marii Uniri de la 1 decembrie 1918, in slujba careia Regina si-a pus toata inteligenta, influenta si toate cunostintele politice si legaturile diplomatice pe care le avea la vremea respectiva. Si avea cateva, doar era, in acelasi timp, nepoata Reginei Victoria a Marii Britanii si a Tarului Alexandru al II-lea al Rusiei, precum si verisoara regelui George al V-lea al Marii Britanii, care, la un moment dat, o si ceruse in casatorie, dar mamele lor s-au impotrivit acestei uniuni.

Pe langa abilitatile sale politice si diplomatice, Regina Maria a fost si un patron al artelor, dar si un om de cultura: picta (in special acuarele), a scris povesti pentru copii si poezii, dar si o autobiografie si o serie de amintiri; iubea portul traditional romanesc, in care s-a lasat de multe ori fotografiata sau pictata. Numele sau este legat de doua resedinte pe care le-a indragit foarte mult: Castelul Bran, oferit reginei de brasoveni in 1920, si Castelul de la Balcic, Bulgaria, unde suverana a dorit ca dupa moarte sa-i fie pastrata inima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Caracterul este destin”, spunea Nietzsche, iar Regina Maria a ales acest motto pentru cartea sa autobiografică intitulata „Insemnari zilnice„. Destinul Reginei Maria s-a legat pentru totdeauna de cel al poporului român, pe care l-a iubit şi caruia i-a consacrat întreaga sa viaţă atât de zbuciumată.

Ţării mele şi Poporului meu, când veţi ceti aceste slove, Poporul meu, eu voi fi trecut pragul Tăcerii veşnice, care ramâne pentru noi o mare taină. Şi totuşi, din marea dragoste ce ţi-am purtat-o, aş dori ca vocea mea să te mai ajungă încă odata, chiar de dincolo de liniştea mormântului. (…)

Nimeni nu e judecat pe drept cât traieşte: abia după moarte este pomenit sau dat uitării. Poate de mine vă veţi aminti deoarece v-am iubit cu toată puterea inimei mele şi dragostea mea a fost puternică, plină de avânt: mai târziu a devenit răbdătoare, foarte răbdătoare. (…)

Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă ţară, care ai trăit în inima mea şi ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasa ţară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngaduit să o văd împlinită. Fii tu veşnic îmbelşugată, fii tu mare şi plină de cinste, să stai veşnic falnică printre naţiuni, să fii cinstită, iubită şi pricepută.

Se cuvine asadar, ca in aceasta zi, sa ne amintim cu drag si cu cel mai mare respect de Regina noastra, numita „mama ranitilor” de catre soldatii romani care au luptat pe front in Primul Razboi Mondial.

Această prezentare necesită JavaScript.

Octombrie 29, 2012 - Posted by | Noutati, The rest is... not silence | , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

