HocusPocusPreparatusBlog(us)

words, words, words.com weblog

Cumberbatch-ing Smaug

tumblr_my0kd8DcId1r5pjkqo1_1280Weeell, … thief!

I smell you! … I hear your breath! … I feel your air! …

Where are you? … Where are you? …

Comme now, don’t be shy! Step into the light! …

There is something about you, … something you carry, … something made of gold, but far more PRECIOUSS! …

Mmm, there you are, … THIEF!

Un alt moment din The Hobbit 2The Desolation of Smaug, care-mi este foarte drag, il reprezinta intalnirea lui Bilbo cu Smaug. Interactiunea celor doi este ciudat de interesanta, daca te gandesti la faptul ca hobbitii sunt mai mici de statura fata de oameni, iar Smaug este un dragon urias, cu pielea solzoasa inexpugnabila, daca mi se permite sa folosesc acest termen. smaug_and_the_thief_by_wildlifehoodoo-d2d1nsbScena musteste de conexiuni mitologice, cele mai evidente fiind trimiterea la legenda lui David si Goliat si trimiterea la legenda despre calcaiul lui Ahile, aici, acesta fiind reprezentat de solzul lipsa al lui Smaug. Totusi, nu asupra acestor legaturi intertextuale doresc sa va atrag atentia, ci spre ceva mult mai putin evident la o prima vedere, respectiv cum vorbeste si cum se deplaseaza dragonul.

Vocea lui Smaug si miscarile sale unduitoare au capacitate hipnotica.😀 Cu toate ca este un dragon urias, reuseste sa se miste foarte elegant si precis totodata. Este foarte expresiv, in acord cu vocea sa, care te poate bantui.🙂 Evident, pentru ca ambele ii apartin actorului Benedict Cumberbatch, care i-a imprumutat lui Smaug talentele sale.

Cand am vizionat filmul la cinematograf, nu prea am putut distinge vocea speciala a lui Cumberbatch, cred ca din cauza ca sonorul este atat de puternic in sala, dar cand il ascult in castile mele de acasa, pur si simplu este evident timbrul specific si fina ironie strecurata in voce.🙂

 

smaug-image-3Captarea miscarilor actorului pentru a intruchipa dragonul a fost o trebusoara destul de bizara, spune Benedict Cumberbatch, si totodata a presupus o munca deosebita, deoarece dragonul are miscari fluide, de sarpe, iar trupului uman ii este foarte greu sa le imite. Vorbind despre ce a insemnat sa-l „joace” pe Smaug, Cumberbatch declara ca a trebuit sa faca si un pic de contorsionism:

Unul din modurile in care am incercat sa fac asta a fost sa-mi adun picioarele la un loc, uitand practic ca erau de fapt picioare si incercand sa le percep ca pe un trup prelung, care se taraste pe podea pe coate si smaug-image-4folosindu-mi mainile in chip de gheare, articulandu-mi gatul si umerii, spre incantarea oricarui fizioterapeut care ar fi fost destul de ghinionist cat sa incerce sa ma vindece ulterior.”

Din punctul meu de vedere, pana acum, seria The Hobbit este o reusita cinematografica, la fel ca si seria Lord of the Rings, chiar daca nu prea se tin ele de litera cartii lui Tolkien.😀

Sper sa va placa cele doua clipuri alese si imaginile. Citeam pe net niste opinii referitoare la subiectul acestei postari si cineva zicea o chestie destul de nostima: cum ca Smaug e infricosator prin sine insusi, dar cu Benedict Cumberbatch creandu-i fata, dragonul devine de-a dreptul terifiant.😀 EnjoY!

smaug-image-2smaug-image-1

 

 

 

 

 

smaug2Smaugmoviestill

Ianuarie 12, 2014 - Posted by | Mad world, Movies, Noutati, The rest is... not silence | , , , , , , , , , , , , , , ,

2 comentarii »

  1. Am asteptat cu nerabdare filmul tocmai pentru scenele cu Smaug si Bilbo care au fost preferatele mele in carte. N-am fost dezamagita, ba mai mult mi s-au parut extraordinare. Dinamica dintre cei doi actori este intotdeauna superba, iar Benedict a jucat un Smaug infricosator. Era o gluma pe o pagina pe Facebook care spunea ca Smaug este consulting dragon pentru ca tot deduce lucruri despre Bilbo.

    Comentariu de Niahara | Ianuarie 12, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

